الثلاثاء، 5 نوفمبر 2013

لما كنا صغيرين

لما كنا صغيرين
كانت الدنينا ما تحلي إلابيك
والبسمه جو قلبي تترسم فوق شفايفي
لما بس عييني تيجي في عنيك
كنت ايد تتمد ليه لما كنت  اعد الطريق
كنت انت الاخ والصاحب والرفيق
لما كبرت
احلام الطفوله لسه جوايا بتناديك
لسه انت نفس البرئ
اللي كان بيخبي ورده وسط كشكول التاريخ
عارف
المريله الكحلي شيلاها في ادرج القلوب
والفيونكه الحمره لما بشتاق اليك المسها بدوب...
لسه عندي ذكريات الطفوله عمرها متغيب ..
مكتوب علي كشكول النصوص انك حبيب..
تشبيك الايادي دي حاجه متمحيها السنين
وصوتك ينادي إنزلي إحنا كده متاخرين
فاكر ايام المعامل والعلوم
لسه فاكرة نظرتك
لما حد يحتك بي جو زحام المرور
كنت افرح لماتغضب اوتغير او تعمل خناقه اوتثور
والنهارده انا لسه هيه الطفله الحنونه المستحيه
لسه التلميذه البريئه اللي كانت  حبيبيه
وكانت هيه اقرب صديقه لسه هيه هيه
25 سبتمبر 2012

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق